NNIT og SupWiz skal udvikle næste generation af intelligent software til kundeservice – Københavns Universitet

Videresend til en ven Resize Print Bookmark and Share

Datalogisk Institut, DIKU > Nyheder > DIKU-nyheder 2017 > NNIT og SupWiz skal ud...

12. september 2017

NNIT og SupWiz skal udvikle næste generation af intelligent software til kundeservice

Samarbejde

Start-up virksomheden SupWiz, som er startet af fire ph.d.'er og postdocs fra Datalogisk Institut på Københavns Universitet (DIKU), skal sammen med NNIT udvikle en verdensførende portefølje af værktøjer til virksomheders kundeservice baseret på kunstig intelligens.

Det skriver NNIT i en pressemeddelelse den 11. september 2017.

Den nye software skal hjælpe virksomheder fra forskellige industrier med at udnytte den nye, digitale teknologis fulde potentiale og gentænke deres processer og forretningsmodeller. 

En unik kombination

- SupWiz består af nogle af verdens førende universitetsforskere i algoritmer. Kombinationen af dette universitetsdrømmehold og virksomhedseksperter er ret unik i vores industri, forklarer Jens Maagøe, Teknologidirektør, NNIT, og fortsætter:

- De fleste er enige om, at alle virksomheder bliver nødt til at bygge maskinlæring og kunstig intelligens ind i deres digitalisering, men de konkrete eksempler er stadig sjældne, så vi er stolte over at gå forrest i udviklingen.

Læs hele pressemeddelelsen her